G O D J U L OCH G O T T N Y T T Å R A L L A K Ä R A


Oj, nu var det ett tag sen jag sist skrev nått här. Har nog tänkt flera gånger skriva, men sen har jag bara inte orkat. Ibland är det faktiskt tungt att skriva. Man måste vara på skrivhumör när man ska orka uppdatera. Men nu när jag är ledig och itne nått särskilt för mej så ska ja uppdatera lite. Nu är alla julklappar köpt och paketerat in. Skönt. Robba sitter och paketerar in det han har köpt, får inte kolla dit. För några är faktiskt mina. Idag har jag jobbat. Morgonskifte, tungt och varmt. Har fortfarande varmt. Börjat faktiskt vara lite less på å ha såhär varmt hela tiden. Kan inte ens ha strumpor på mej. Har förtillfället endast en tunika på mej. Inte ens byxor. Har så varmt inne när vi eldat. Hoppas jag sku få slipp denhär värmen i kroppen efter graviditeten. Har även börjat känna av foglossningar, och sammandragningar. Till kvällen blir det alltid värst. Huh, det är faktiskt lite jobbit. Men nog går det bra hittills. Får hoppas jag orkar dömhär 3 skiften jag har kvar. Sen får jag vila hur mycket jag vill. Så, men nu är jag ledig till lördag. Då blir det jobba kväll. Sen Måndag och Onsdag jobb. Sen blir det Sverige. Robba fick inte ledig månda,tisda. Så det blir satta lite senare än menat. Men vi lämnar då kvar efter nyår några dar där istället. Ska bli skönt att fara dit upp. Faktisk känns det lite tråkit att nästan alla från Robbas familj firar jul där. Skulle vara så härligt att fira jul me dom. Men nästa år får vi det. Hemma är ju allti hemma. Visst är det härligast att vara hemma med egen familj. Får vara tillsammans och njuta av julen tillsammans. Ska bli så skönt. Imorgon då det är jul. Då blir det kyrkan från morgonen, sen ska jag laga klar ris a la malttan. Som vi ska ha till efterätt, sen bär det av till Lepplax på mat och fira jul där. Nu ska ja inte sitta här mera. Ska umgås med min man, göra nått gott att äta, bada julbastu och bara njuta av julmusik från radion. Härlig känsla att ha allt färdigt och få känna julfriden.

  





 

 

 

 

 


Mina tankar far faktiskt denna jul också till alla som måste vara ensamma på jul.
Jul är en tid då man samlas familjen och bara njuter tillsammans. Så alla sjuka, gamla, ensamma och bortglömda, jag tänker på er ! Välsignad jul alla människor ute som läser denna blogg, så lovar jag att återkomma efter jul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0