Söndagen den 19 december - Fjärde advent


Det sista ljuset i adventstaken tänds..
Och om 5 dagar är det självaste JULAFTON. Det går så snabbt. Sen är det bara några dar till nyår. Och då börjar året 2011. Tiden går så fort. Snart e man ju gammal. Fast första månaderna nästa år har jag inget emot om dom går fort. Hoppas på det ;) Egentligen älskar jag söndagar. Dom e så sköna just bara pågrund av att man egentligen inte ska göra nånting. Men nu dom här senaste söndagarna har jag jobbat. Så efter den här sista söndagen jag jobbar, ska det bli så skönt att vara ledig alla söndagar på nästan ett år framöver. Så kanske jag borde ta tillvara på mina arbetsdagar istället. Tror det. Har faktiskt riktigt lite jobb kvar. 4-6 skift. Helt ofattbart. Va ska ja då börja göra på dagarna. Nä, det tror jag att jag inte behöver bekymra mej över. Ska börja renovara hemmet.m.m Och bara njuta ! Men nog känns det ju annorlunda. Efter flera års arbete. Och nu ska man vara ledig. Varje dag. Så länge jag vill. Vilken lyx alltså. Nu e helgen över också. Har vari en roligt helg. Fast jag jobbat hela helgen. Torsdagen var vi hela dagen vid haparanda/ikea. Trevligt, och hittade en hel del prylar. Nöjd över dagen. Kom hem sent. Jobb fredag morgon. Hade julmiddag och lucia på jobbet. Sen 3 h på förberedelsekurs. Mycket intressant, men tröttsamt efter några nätters dåliga sömn. Lördagen jobb igen. Sen kolla när Robba och hans lag spela innbandy match vid idrottsgården. Sen kom Victoria och Andree hit. Snackade, hade trevligt och avslutade kvällen med en korvgörans. Idag är det söndag, och jag ska vara i jobb inom 1 h. Mitt sista söndagsskifte på ett bra tag. Så visst ska det gå bra å jobba ikväll.

Ibland förstår jag inte vad som egentligen e meningen med allt. Ska man inte få leva sitt eget liv precis som man själv vill. Är det inte meningen att man själv först skall få må bra. Gö man det, så kan man visa hänsyn respekt och accpetera alla andra. Eller ska jag leva mitt liv utifrån nån annans. Ska jag se alla hinder i mitt eget liv pga. andra. Varför gör ingen annan det då ? hmm..


Kommentarer
Postat av: sara

Låter som om någon håller på att reta gallfeber på dej. Försök att inte bry dig, huvudsaken man har det bra själv. Senaste vad jag hörde var "att klarar faktiskt hon av att jobba med sådana ungdomar" Men då tänkte jag, vilken tur att jag vet att jag är super duktig på det jag gör och tråkigt för dem som inte har nått annat att snacka om en mig. :)

2010-12-19 @ 22:28:09
URL: http://saraann-mariealice.blogspot.com/
Postat av: Jennie W.

Ingen nämnd på det sättet, men hela situationen nujust känns bara så fel. Men det är väl sånt man får ta. Ja, du har no rätt. Bara man vet själv vad man vill och va man e bra på och hur man vill leva så är det det som är huvudsaken. Va sjukt att folk måst byri klaga på ejn. Iställer för att säg att "jaa, men va bra. Hon passar sekärt bra med detdär jobbet" men sånt händer ju väldigt sällan. verkar soom vissa vill mera skit än gott åt andra.

2010-12-20 @ 10:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0