Kaffe. Nyåkers pepparkakor. Eld i spisen...

Och lyssnar till All i need is you - idolerna och Andreas Carlsson. skönt !

Bara min tandvärk(visdomstand) och småvärkande huvud att klaga på. Men nu ska vi inte klaga inte. Nej nej. Idag har jag då vari ledig. Hade tid hos Rdg kl.11. Allt var bra. Värdena och allt annat. Förutom att min gräns för vikten ha nåtts. Hade målet att inte stiga över 80. Och nu är jag på 80. Vägde 67 före jag började vänta. Så sådär en 13 kilo tyngre. Hmm.. Inget mera nu. Hoppas dom 13 kilo går snabbt sen efter. Har då ett mål att gå ner till 60-65. Blir strongt, men jag har en hel del byxor som jag så gärna vill använda sen igen. Sen for jag till min vän Emma och hennes söta barn som växer så. Varje gång man kommer dit, ser man bara hur dom har förändrats. Oj oj, tiden går och vi med den. Sen for jag å handla, på loppis, fynda lite. Hade lovat Robba att inte fynda nå mera nu före vi betalat vagnen och sofforna .m.m Men det är så svårt att låta bli när man hittar fynd. Och lite barnkläder hittade jag också. Älskar å köpa barnkläder. Härligt ! Nu ska jag ladda upp några bilder från hemmet. Fast det ändras om här hela tiden. Men bara så ni får se hur det är här..


    

      
     
     
      
     
   

Mycket som skall göras här. Sovrummet är nästa på tur. Väggarna skall målas och det ska inhandlas barnsäng, byrå, nya mattor, ny sängstomme, m.m. Och så ska vi göra en egen sänggavel ! Wc skall det bytas skåpdörrar och inhandlas ett skötbord m.m. Datarummet som jag inte har nå bilder från blir fixad sen när vi inhandlat sofforna. Så lägger vi svarta soffan dit och ny databord m.m. Men man måste ta en sak i taget. Nu är det sovrummet som står på tur. Man vill ju trivas och kunna koppla av i sovrummet...





Imorgon blir det Ikea med Mamma, Mela, Sabina och Erica. Då skall det inhandlas skötbord och säng. Och mycket annat små prylar. Förvaringslådor, mattor, hyllor m.m.

Har även bestämt mig att jag ska ha vit läder soffa. Men vet ännu inte riktigt om det blir 3+2 eller en hörnsoffa. Va sku passa bäst.. Vet inte. Svårt å bestämma mig. Gillar dessa från IKEA.


Nu ska jag kolla bonde söker fru. Tycka synd om Tomas. Och sen Sova. Tidig morgon imorgon.
 Hoppas jag orkar hela dagen. Blir flera timamr i bil och flera timmar vid Ikea. Men roligt. GODNATT !


Kommentarer
Postat av: Nina

Fatta vad fint ni har det!:D blir helt avis;P vill också ha hus nuu:) hoppas ni trivs bra där och att allt är bra med er och bebisen i magen<3 Kramar!

2010-12-15 @ 22:11:19
URL: http://neone.blogg.se/
Postat av: Sandra Ahlvik

Ojj no får ni e myysigt tidee. Roligt me en dag på Ikea. Jag å sko vila pånyyt snaart. ska no fara ijee efter jul,beställer kök från Ikea så.. Ny säng ska vi å ha. ja har en såndi spjälsäng åt alice,men sko ja kööp ida så sko ja kööp en viitan från Ikea. Fast di e no hållbar å stor di kan sova läng i a. Snygg soffa.

Postat av: Jennie W.

Nina: tack tack.. Mycket som skall ändras här ännu. Men hittills trivs vi riktigt bra och mår bra så det är på topp. Sj då ? Haft en bra resa ? :)



Sandra: Jå, he e no Ikea som gälder tå man ska ha möble å nytt. Ja, ja tänkt först ja sku köp ade men ja to en vit nu iallafall. Såg en så finan sängstomm så nu ska ja no ha allt i vit i sovrumme å.. Så he passar bäst me vit spjälsäng tå å. Så... Ja, dömde soffona va rikti skön. Men litit dyr men man har ju tå na ordentli.. Ni ha ju e så lyx ni me rikti eget hus. Ojoj, he sku no va me he.

2010-12-17 @ 13:56:35
Postat av: Lina

Otroligt fint..:)

2010-12-17 @ 16:01:59
URL: http://sophielina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0