Igår = Lugn skön dag utan stress !


Igår, då tänkte jag. Idag ska ja absolut inte stressa över nått. Jag är ledig och då ska ja vara det också. Och det var så skönt. Steg upp 11. Skönt. Kokade kaffe, solen kom upp. Började slipa spegeln och klädhängaren. Sen for jag ut på en promenad, kallt. Men så frisk luft och avslappnande. Sen for jag och handla. Och sen kokade jag mat åt min man. Efter maten blev det 1 timmas vila, kollade glee. Sen for jag till lepplax. Där storsyrran och lillsyrran hade vänt upp och ner på köket. Var på g med ett magiskt fint pepparkakshus. Eller Familjen snellman i ett vardagsrum. Så jag passade på att baka jag också. Bakade julstjärnor, och pepparkakor. Så nu har jag nått att bjuda Emma på när hon kommer hit ikväll. Och nått att fylla frysen med om man får nå besök nångång. Underlättar så mycket..

  
Idag vaknade jag ganska sent igen. Blivit så trött nu igen på mornarna. Och mina drömmar. Förstar inte varför jag drömmer så konstiga drömmar. Men det hör väl till graviditeten. Nu ska jag hämta klänningen som jag inte hann förra veckan och en sväng in på loppis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0