Monday dicitur dies = dagen kallas måndag !

En händelserik och mycket trevlig helg är förbi..
Fredagen blev det å shoppa/fynda i kokkola med
Mela och Sabina. Hittade dessa prylar på loppis.
(Kuddarna, hjärtat, klädpåsen och gungstolsitdynan.)
Sen kvällen blev det Idolkväll med Janina,Nonni och
Jåpi och Erkko. Trevligt och mysigt, men inte när Geir
blev utröstad. Lördag var det allhelgonadag. Tände ljus
hemma för min älskade morfar som lämnade jordlivet
alldeles för tidigt. Han finns i mitt ♥ föralltid. Vila i frid.
Sen dagen/kvällen tillbringade vi i Essi med Robbas
föräldrar och några syskon, och en del släktingar.
Sen Söndagen blev det jobb 7-14. Sen hem till Lepplax
på broshans avskedskaffe. Han far nu idag 3 månader
till Nya Zeeland. Dit och jobba och uppleva nått helt nytt.


Tänk vilken upplevelse, att få fara långt bort och se nått helt annat än här. Huh, lite avis kanske man no blir. Men int sku man endå ha den chansen själv å bara fara...


Här är bordet som jag hittade för 150 kronor på luleå loppis. Helnöjd. Billigt och fint. Fattas några av domdär halvcirklarna under bordet, men ska se med broschan om han kan göra några åt mej.
Han går i snickarskolan, kanske man får göra fler beställningar, som tex tallrikshylla, sänggavel.. Hahha. [Drömmer] Nu har jag också äntligen fått sålt min nattduksbord. S k ö n t ! Och byrån skall syrran köpa, så nu är det ur världen. Så nu kollar jag in nå nya nattduksbord. Domhär är så fina. Höga och vita från Ikea. behöver inte vara så rymliga, kom fram till att man använder inte endå alla hyllor. Även detta soffbordet är så fint. Lågt, endast 30 cm hög. Tänk den i vit och med denhär kandelabern på. Åhh. Jag vill flytta och skaffa nytt nu genast. Orkar inte vänta. Fantsierar varje dag hur ja ska inreda parhuset. ahh ! Nu ska ja fortsätta kolla in prylar, sen ska jag besöka min vän Emma och hennes guldklimpar. Trevlig måndag alla !
 

HEMNES Avlastningsbord vit Bredd: 46 cm Djup: 35 cm Höjd: 70 cm


VAXHOLM Soffbord svartbrun Längd: 93 cm Bredd: 93 cm Höjd: 29 cm

 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0