Huvudvärkochtrött !

 Skall skriva lite före jag far till jobbet.Blir jobb 14-21. Sen ledig till Måndag. Igår va det en lång dag på jobbet. Sov när ja kom hem.. 2 h ! Sen på en promenad med min man.
Helskönt och mysigt, kanske sista gången
vi e på promenad i kållby...
Nu e ja hemma från jobbet. Hann inte
publicera inlägget före. Så nu ska ja
skriva lite mera, sen publicera.
Huh, vilken kväll. Fick mitt andra migrän-
anfall. Låter hemskt med anfall, men det
var i ca. 30 minuter flimmer för ögat.
Sen en grym huvudvärk. Men jag la mej
och vila, å sen va det bara att fortsätta jobba. Tungt, men det gick ju om så fort så. Och inte blev jag förvånad över att jag fick migrän. Har haft så mycket att tänka på nu. Känt mig så stressad och allt är bara för mycket. Hur ska jag sluta tänka. Det å det måste göras. Hur ska ja hinna me det där, det där måste jag köpa. Tänk om barnet kommer imorgon, tänk om allt går fel. Huh. Inte konstigt att man får migrän då. Men nog om det..Sen kom jullistan upp. Ledig julen. Härligt. Så nu kan vi släppa den oron. Julen blir troligtvis hemma i år. Sen nyår i satta. Skönt å få vara hemma på julen. Med familjen. Det är ju snart jul. Och int en enda julklapp e inhandlad. En sak i taget !

Nu ska jag äta en bit av limpan jag bakade. Den blev faktiskt rikitgt bra, kanske lite för lite salt. Men det går endå bra att äta när man sätter nått salt pålägg på. Imorgon ska ja med Mia på stan. Inhandla lite smått och gott. Sen blir det föräldra-förberedelsekurs på kvällen. Sen måste jag ju hinna baka en kaka ti basarn ochså. Vi far ju bort  på fredag så. Nu e vi där igen.. stressssen  !


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej. Läste om dina migrän anfall, du skall akta och följa med så du inte får havandeskapförgiftning som jag fick, jag hade också "migrän" flera gånger, och till sist var det varenda dag. Det flimmrade för ögonen och jag såg stjärnor som såg ut som prickar. Ville bara säga. :) ha de fint.

2010-11-18 @ 09:09:14
URL: http://saraann-mariealice.blogspot.com/
Postat av: Lina Flink

instämmer med sara, var försiktig och lyssna på kroppen.



sen dehär me oron för att de ska gå fel, gör beslutet redan nu att det lägger du i guds hand och funderar inte mera på det, för man slutar aldrig om man börjar!



försök att inte stressa så mycket, du bär ett liv inom dig och har a license tio chill! :)

2010-11-18 @ 10:50:03
Postat av: Jennie W.

Jahaa. Har du haft migrän förr ? eldä fick du tå du vänta. ? Ja, så har jag också. Flimmer för ögonen.. int alls na kul. Jå, ja ska gö he. Ja måst no nogrant föli me, sku ju vara hemskt att få havandeskapsföriftning. Tyckt he va så konstit vafö ja fick.. Bruuuk bara ha 1 gang i åri.. men kanski he påverkar dehär graviditeten. :/ Hu mådd du tå du hadd he tå, alltså havandeskapsförgiftning?

2010-11-18 @ 15:04:35
Postat av: Jennie W.

Lina: Jaa, du har all rätt. Just me hu e ska ga å såde e ju normalt att man tänker, och faktiskt så försöker jag nog intala me varenda gang ja byri tänk att he blir no bra tå gud e me oss. Så he e skönt att tänk så.. men ja ska fösök att tramp ner ett steg. Ja vejt ja stressar, jag vill int he. Men he blir bara.. men ja ska no ta e lungt. absolut. !

2010-11-18 @ 15:08:22
Postat av: sara

Jag hade nog migrän före, men bara sällan. Jag såg prickar, var vinglande, hade högt blodtryck, var otroligt trött, hade spårämnen i urin ibland, var svälld, (fast det tyckte inte min rådgivningstant, men efteråt så ser man på foton hur svälld jag var. Jag hade en riktigt dålig rådgivningstant, hon tyckte det inte var något fast man hade spår ibland, hon tyckte säkert jag ibillade mej när jag såg vita prickar som dinglade ner som snö framför mej. Det blev upptäck då jag var till en sommarvikare, hon såg direkt på mej att det var något som var fel, skickade in mej samma dag till mödra polikliniken, skulle åka dit direkt, läkaren sa att jag skulle stanna över natten, ville ha maskiner på mej så dom kunde kolla läget, fick inte läsa, se på tv, för att jag hade så högt blodtryck, dom lade i gång mej på morgonen, mådde rätt så bra förutom en sprängande huvudvärk, Liam kom rätt så snabbt, det tog ca. två timmar, efteråt blev läget kritiskt, mitt blodtryck sköt i höjden, kändes som mitt huvud skulle spricka, jag orkade inte hålla i Liam, bara ville sova, fick sen reda på att jag var på väg att bli medvetslös flera gånger. Jag låg en natt med vakande skötare och läkare runt mej, sen tre dagar med fullt av maskiner, flera dropp, och inte kunde resa mej, fick inte ha besök, kunde inte amma för att då fick jag riktigt huvudvärk och då steg trycket igen, efteråt fick jag veta att mitt hjärta kunde ha stannat då det var som värst och att det var därför de drogade mej så jag skulle vara s ålugn som möjligt. Så nej tack, ingen förgiftning åt mej mera, det konstiga är att det brukar gå om när man fått barnet, men för mej blev det bara värre. Men börja inte oroa dej i onödan nu, det skulle ha säkert varit annorlunda om dom märkt det tidigare.

2010-11-20 @ 14:43:09
Postat av: Jennie W..

Sara:



Oj oj. det låter ju inte bra. Men tack och lov så gick allt bra sen med dej och Liam. Jag ska no följa nogrant med så jag inte får nå förgiftning. Man vill ju bara må å bra som möjligt. Har inte haft nå problem hittills med blodtrycket, lite sväld kanske men inte å farligt. Men ja ska följa med.. verkligen. Men men.. Det är ju no stor skillnad sekärt på sköterskor, det ska ja tänka på. Hade gott, så ses vi nångång !

2010-11-22 @ 12:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0