Skön arbetsdag, hemmakväll & ledig imorgon.

Ojdå, det är ju nu när man ser på bilderna som man verkligen ser att ja, antingen har jag varit smal.. Eller så är jag bara rund och stor nu. Hahha. Tror båda två stämmer, om jag ska vara ärlig.
Men tänk, va en mage kan växa såhär mycket. Hoppas den lämnar så här. Behöver inte bli nå mycket större än såhär tycker jag. Börjar nog kännas lite jobbit, speciellt efter en arbetsdag. Så känner man verkligen att man har vari igång. Och nu har jag börjat få småväkar i benen, vet int varför. Och flera gången får jag sinodrag. Inte så kraftiga men endå så att det känns. Men det är väl bara en liten del av vad som hör till att man får. Och h*n är nog en liten vilding. Sparkar ofta !

Vilken skilland från vecka 7 till vecka 24. Smal och brun, nu vit och fejt.

 

Barnet är nu ca 21cm långt mellan huvud och stjärt och väger omkring 700g. Skulle barnet födas nu har det 20-25% chans att överleva. Det är fortfarande litet, finlemmat och alldeles hårigt. I kroppen har vita blodkroppar börjat bildas och dess funktion är att bekämpa infektioner.

Baddag idag, skön hemmakväll med älskling, gjorde en god smoothie och ska snart fara me nå kläder till monas lagri. Så jag slipper se dom. Sen på en kort promenad, sen kolla robinson !


Kommentarer
Postat av: Anonym

Foglossning kanske?

2010-11-11 @ 20:02:52
Postat av: Anonym

du e no int alls na fejt, bara bejbin som växer.

2010-11-11 @ 21:16:22
Postat av: Anonym

Hej nu ska du int is klaga, säg nan som int e stor tå di väntar båån:P

2010-11-12 @ 07:46:35
Postat av: Jennie W.

Jå, ja har no haft lite foglossning.. känt så iallafall. Jå, absolut er i ju så. He hör ju till att man ska bli stor. Men man känder se så såde klumpo å fejt. =P

2010-11-12 @ 07:53:49
Postat av: Jennie W.

Alltså ni ska int ta e så allvarligt he jag skrivar om att bli stor. Om int ni känner mej rätt så ska ni veta att jag allti ha vari mån om min vikt och kropp. Å att jag int sku få bli stor och rund nu tå ja e gravid så he e klart ja accepterar e. Jag är överlyckli att ja ens ha lyckats bli gravid. Så ja e no bara lyckli !

2010-11-12 @ 07:57:03
Postat av: Lina

ja känd lika, man va ju så glad att man va gravid, men he er nog en omställning att man växer å blir stör, speciellt tå he gar så fort så man knappt hindar me :D

2010-11-12 @ 11:14:47
Postat av: Lydia

åh, vilken fin mage du fått jennie ! längtar tills ni får er baby! :)

2010-11-15 @ 16:32:53
Postat av: Jennie W.

Lina: va bra tå nån annan å tycker lika.. He e ju en omställning både negativt och positivt, mycket mera positivt så.



Lydia: Tack kära du. Jaaa, det gör ja också !

2010-11-16 @ 14:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0