Första advent, redan nu på Söndag !



Din graviditetsvecka: 26
Fostrets ålder: 24 veckor
Fostrets längd: ca. 33,5 cm
Fostrets vikt: ca. 950 g

Fostret reagerar på både ljud och ljus. Det kan också känna att någon stryker på magen. Kände du till att fostret tycker om musik? Ryggraden blir starkare och smidigare, för att den skall orka bära kroppen. Lungorna utvecklas alltjämt och barnet växer till sig mer och mer. Med lite tur kan man höra barnets hjärtslag genom att någon lägger örat mot din mage. Ögonen är nu färdigbildade och barnet har lärt sig att både andas in och ut.


Var på rdgbesök igår. Allt var bra. Urinprovet, HB=130 och blodtrycket bra. Hjärtljuden var jämna och fina. Skönt, hade känt mig lite svag några dar före så.
Och nu blir det på onsdagen den 1.12. sockerbelastningen kl.7.30 !

Hittade denhär fina babysittern när jag var med Mia på loppis fö nå dar sen. 15 euro, tyckte den var i bra skick. Fint tyg, älskar blått. Så jag är nöjd.

Idag är det Lördag, lilla jul !
Och jag fick ledigt. Tack kollegan som alltid ställer upp. Nu kan vi fara å äta gott och umgås med gott sällskap ikväll. Blir Emma och Nickis med Erkko å Jåpi, Sara och Victor.





Nu skall jag baka nått gott till kvällen. Och imorgon efter jobb blir det å börja flytta lite saker till nya efterlängtade parhuset.
Ä N T L I G E N. Det är minsann rätta ordet. Härligt !
 


Kommentarer
Postat av: Jenny W

Hej Jennie! Flyttar ni nu i veckan? Säg till om ni behöver hjälp!

2010-11-28 @ 14:05:07
Postat av: Jennie W.

Hej hej.. Jo, troligtvis flyttar vi nog. Ja, dom skulle nog komma hemmifrån och hjälpa. Har redan flyttat lite, men kom om ni vill.. bara sådär annars och kolla läget ! Behövs ju nog allti folk..

2010-11-29 @ 10:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0